Görsel Sanatlar Dersi:

Lise Görsel Sanatlar derslerinin amacı;  Görsel Sanatlar eğitimiyle sanatçı yetiştirmek değil, sanatı seven bireyler yetiştirmektir. Sanat uğraşısında bulunan ve sanat yapıtıyla karşılaşıp onu değerlendiren kişide harekete geçen tüm zihinsel yeti ve süreçleri, duyu, duyum, algılama, imgeleme, düşünme, çağrışım gibi güçleri eğitmek sanat eğitimi ile gerçekleşebilir.
Öğrencilerimiz, bir sanat eseriyle karşılaştığında nasıl bakılması gerektiğini bilen, sanatı yaşamının bir parçası olarak gören, duygu, düşünce ve izlenimlerini özgün sanatsal tasarımlara dönüştüren, tarihi ve kültürel değerlerimize duyarlı, evrensel düşünceye sahip, sanattan tat alan, özgüveni gelişmiş, yaratıcı üretken, eleştirel bakış açısına sahip, doğayı seven, çevreye saygılı, Atatürk ilke ve inkılaplarını, Türkiye Cumhuriyetinin sosyal ulusal ve kültürel değerlerini kavramış, laik, demokratik, barışçı ve çağdaş nesiler yetiştirilmesini hedeflemektedir.

Görsel Sanatlar derslerinde öğrencilerimiz, sanat eserinin niteliklerini öğrenir, sanatsal düzenlenme ilkelerini ve öğelerin, görsel sanat eserleri üzerinde açıklar, çizgi ve renk perspektifinden örnekler gösterir, müzelerdeki ve sanat galerilerindeki eserlerden yola çıkarak iki boyutlu tasarımlar yapar, sanat eseri inceleme yöntemlerine göre değerlendirir, Türk süsleme sanatının estetik yönlerini bilir, Osmanlı Dönemi Türk ressamlarından ve bu ressamların eserlerinden örnekler gösterir, çağdaş Türk resim sanatının özelliklerini açıklar, Ortaçağ Avrupa resim sanatının gelişimini özetler, Barok, Rönesans ressamlarını ve eserlerini tanır, çağdaş sanat akımlarının temsilcilerini tanır, somut biçimlerin form, hacim ve doku açısından deforme eder; ve fotoğrafta ışığın ve rengin etkisini örnekler. Öğrenci kazanımları ve etkinlik örnekleri, görsel sanatlar dersinde bu doğrultuda hazırlanarak uygulanır. Görsel Sanatlar Ders programı, çatısı altında, öğrenen, ‘’Görsel Sanat Kültürü’’, ‘’Görsel Sanatlarda Biçimlendirme’’, ‘’Tarihi Çevre ve Müze Bilinci’’ olarak üç öğrenme alanı altında uygulamalarını gerçekleştirir. Bu öğrenme alanları ‘sanat eleştirisi’,’sanat tarihi’, ‘estetik’ ve ‘uygulama’dan oluşan dört sanat disiplini birleştirilerek öğrenir.

Beden Eğitimi Dersleri:

Beden Eğitimi Bölümü yaptığı çalışmalarla öğrencilerin fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerini sağlamayı hedefler. Sportif beceri gelişiminin yanı sıra sosyal, duygusal tavır ve alışkanlıklar kazandırılır. Öğrenciler çeşitli sporlarla tanıştırılır; sportif kurallar ve beceriler öğretilerek gelişmeleri sağlanır. Öğrencilerimiz sportif etkinliklerle eğlenceli vakit geçirirken aynı zamanda sportif etkinliklerin sağlıkla olan ilişkisini kavrarlar. 
İşbirliği içinde çalışma, yardımlaşma ve sorumluluk alma, lidere uyma ve liderlik yapabilme, dostça oynama, mücadele etme, kazananı kutlama, kaybetmeyi kabullenebilme, okul malzemelerini iyi kullanma ve koruyabilme, demokratik hayatın gerektiği tavır ve alışkanlıklar edinebilme, kazandırılması hedeflenen davranışlardır. Beden Eğitimi derslerinde konular; komut, alıştırma, katılım, işbirliği, kendini denetleme, problem çözme, kendi kendine öğrenme tekli ve eşli çalışma ile tümevarım yöntemleri ile işlenir. Sınıflarda haftada iki ders saati verilen Beden Eğitimi dersleri dışında, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçebileceği branşlarda kurslar yapılır. Özel yeteneği olan öğrenciler Beden Eğitimi Öğretmenleri tarafından okul takımlarına seçilir.

Lise Kütüphane Araştırma Dersleri

Anadolu ve Fen Lise sınıfları sosyal bilgiler ve fen-teknoloji derslerinde kütüphaneyi araştırma yapma amacı ile kullanmaktadırlar. Öğretmenleri ile beraber veya bireysel olarak kütüphaneye gelip aradıkları konularda araştırma yapmaktadırlar.
Özellikle sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı eğitim anlayışına bağlı olarak kütüphane kullanımına büyük önem verilmektedir. Güncel dergi ve gazeteler, belgeseller öğretmenlerin derslerde kullandığı aktif materyallerdir. Araştırma konuları ve ödevleri ile ilgili kaynaklar konusunda özellikle İSTEK Atanur Oğuz Okulları toplu kataloğundan araştırma yapıp istenen yayınlar okullar arasında ödünç verilmekte veya ilgili konularla ilgili bilgiler kaynaklardan taranarak paylaşım klasörüne eklenmektedir.