Aşağıdaki hizmet esasları yalnızca İstanbul'daki İSTEK Okulları için geçerlidir.       

Yemek Hizmeti Esasları

  • İSTEK Okulları’nda yemek hizmeti, ABC Gurme Yemek Hizmetleri firması tarafından İstanbul'da bulunan İSTEK Semiha Şakir Okulları hariç 7 kampüsde yerinde üretim sistemi ile sağlanmaktadır.

  • Anaokulu ve ilköğretim 1. 2. 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören tüm öğrencilerimizin okul yemekhanesinde yemek hizmeti almaları temel kuraldır. Bu kural; ilgili yaş seviyesindeki öğrencilerimizin; yeterli ve dengeli beslenmesi, sofra adabı ve paylaşımı öğrenmesi, ince motor becerilerinin gelişimi vb. sebeplerle pedagojik açıdan değerlendirilerek konulmuş olup ilgili yaş seviyesindeki tüm öğrencilerimiz için uygulanır.

  • Anaokulu ve ilköğretim 1. 2. 3. ve 4. seviyelerinde sadece geçerli bir sağlık gerekçesi olan öğrenciler hizmetten muaf tutulur. Bu uygulamadan ancak Devlet Hastaneleri’nden alınan, toplu yemek hizmetinden yararlanamayacağını belirten heyet raporlu öğrenciler muaf tutulacaktır. Alınan bu heyet raporu ile öğrenci aksi yönde bildirim olmadığı sürece yemek hizmetinden takip eden senelerde de muaf tutulacaktır. İlgili raporlar her yıl ekim ayının 2. haftasına kadar okul müdürlüklerine teslim edilmek zorundadır. Üst yazı ile değerlendirme komisyonuna sevk edilen raporlar hakkında inceleme yapılarak kampüslere geri dönüş sağlanır. Raporu gerekli kriterlerde olmayan ya da tarih aralığında gerekli müracaat yapılmayan öğrenciler için muafiyet uygulanmaz.

  • Anaokulu ve ilkokul 1-4. sınıf öğrencileri kantinden yararlanamazlar.

  • Eğitim programı gereği, anaokulu ve ilköğretim 1. 2. 3. ve 4. sınıflarda öğrenciler, sabah kahvaltısı destek, öğle yemeği ve ikindi atıştırmalığı olarak hizmet alırlar.
  • 5. Sınıftan itibaren 12. Sınıfa kadar yemek hizmeti isteğe bağlıdır. Bu seviyede hizmet sadece öğle yemeğini kapsar.

 

* Antalya'da bulunan okullarımızda yemek hizmeti tüm kademelerde zorunludur. 

2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı yemek ücretlerimiz aşağıdaki gibidir.

( Eğitim yılında oluşabilecek MEB takvim, gün sayısı- KDV oranı ve hizmet şekli değişikliğine göre fiyat revize edilecektir.)

  • Anaokulları 5.600 TL (KDV dahil)
  • 1. 2. 3. 4. sınıflar 5.900 TL (KDV dahil)
  • 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. ve 12. sınıflar 5.600 TL (KDV dahil)
  • Anaokulu ve ilköğretim 1. 2. 3. ve 4. sınıf seviyelerinde yemek hizmeti zorunlu, 5. sınıf ve üzeri seviyeler için ise isteğe bağlıdır.

 

2019-2020 Eğitim Yılı Covid-19 Nedeniyle İade Formunu Tarafımıza Gönderen Velilerimize İade İşlemleri Aşağıdaki Gibi Gerçekleşmiştir.

İade tutarında hiçbir kesinti yapılmamıştır.

20 Temmuz 2020 Pazartesi:

-       İade formu dolduran 8-12. Sınıflar ile Kayıt Sildirme Dilekçesi Ulaşanlara iade yapılmıştır

24 Temmuz 2020 Cuma:

-       İade formu dolduran Anaokullar ile 1-2-3-4. Sınıflara iade yapılmıştır

30 Temmuz 2020 Perşembe:

-       İade formu dolduran 5-6-7. Sınıf ile Haz.-9-10-11. Sınıflara iade işlemi yapılmıştır

14 Ağustos 2020 Cuma:

-       İade formu doldurup Iban numaraları yanlış olan ve iade dilekçesi ulaşanlara iade yapılmıştır.

04 Eylül 2020 Cuma:

-       Kayıt sildirme sebebiyle iade dilekçeleri ulaşanlara iadeleri yapılmıştır.

25 Eylül 2020 Cuma:

-       15 günlük telafi programı yapılmayan gruplar, kayıt sildirme sebebiyle iade dilekçesi ulaşanlar ve kayıt formu doldurup sistemde görülmeyenlere iadeleri yapılacaktır.

*Yüz yüze egitime devam eden ve daha önce 45 günlük iadeleri yapılmış öğrencilerimizin geriye kalan ödemeleri okullardan alinacak yoklama listesi doğrultusunda 9 Ekim cuma gunu gerçekleştirilecektir.

2020-2021 Eğitim Öğretim Dönemi Yemek Ücretlerinin Tahsilatı ve Mahsuplaşma Hakkında;

Milli Eğitim Bakanlığının resmi eğitim takvimi başladıktan sonra ücretlendirme ve tahsilat yapılacaktır.

MEB takvimindeki belirsizlikler sebebiyle içinde bulunulan eğitim yılına ait yıllık yemek ücreti yapılamamaktadır. Ancak okula devam eden ögrenciler yemek hizmeti almaya devam edecektir.

Tüm kademelerin tam zamanlı olarak okula başladığı tarih itibariyle dönem sonuna kadar ki yıllık tutar tahsil edilecektir. Yemek hizmeti hesaplaması tam zamanlı açılış tarihine göre yapılacaktır. Bu tarihten önceki yoklama listeleri esas alınarak verilen hizmet bedeli yıllık tutara eklenecektir.  
 
MEB takviminde oluşacak ilave günler için (Haziran sonrası) ayrıca ücretlendirme yapılacaktır.

Herhangi bir nedenle tahsilatı yapılan yemek hizmetinin verilememesi durumunda devam eden öğrenciler için bir hak kaybı söz konusu değildir. Okul açılışı ile hakları devam edecektir.

Zorunlu Gruplar İçin;

MEB’in 2020-2021 Eğitim gün sayısı netleşmesinden sonra gün sayısına ve hizmet içeriğine paralel, yıllık fiyat oluşturularak kayıt işlemleri başlayacaktır.

Zorunlu grupta 21 Eylül’de başlayan ve MEB takvimine kadar devam edecek olan ve devam zorunluluğu olmayan eğitim günlerinde öğrencilerimize kesintisiz hizmet sağlanacaktır. Bu dönemin ücretlendirilmesi okullardan gelecek yoklama listeleri esas alınarak yapılacaktır. Devam eden öğrenciler için oluşan tutar, zorunlu akademik yılın tahsilatı yapılırken, öğrencinin devam durumuna göre ücrete ilave edilecektir.

Zorunlu Olmayan Gruplar İçin;

MEB Takviminin pandemi sebebiyle belli olmamasından dolayı, bu döneme mahsus olarak, eğitim yılının ilk yarı yılında okullarda günlük fiş satışları ile yemek hizmeti sağlanacaktır. Yemek fişleri 10’lı ve 20’şerli koçanlar halinde okullarda kredi kartı ve nakit olarak satışa sunulacaktır.

2020-2021 İSO Belgeleri 

Belge 1: tıklayınız.

Belge 2: tıklayınız

Belge 3: tıklayınız

Belge 4: tıklayınız.

Belge 5: tıklayınız.

Belge 6: tıklayınız.

 

 

2019-2020 Eğitim Yılı Yemek Ücretlerinde Mahsuplaşma

Mahsuplaşma seçeneğini tercih eden velilerimiz için önce 2020-2021 Eğitim Yılı yemek ücretinden %4 indirim yapılacaktır. Daha sonra kalan rakamdan 2019-2020 Eğitim Yılında yemek hizmeti verilmeyen günlere ait tüm tutar düşülerek hesaplama yapılacaktır.

Pandemi sürecindeki belirsizliğin devam etmesi durumunda, Zorunlu Olmayan Gruptaki velilerimizin tercihine bağlı olarak tüm yıl istedikleri gün kullanabilecekleri yemek fişleri ile mahsuplaşma sağlanacaktır.

 KAYIT İŞLEMLERİ VE ÖDEME SİSTEMİ

Yemek kayıt ve ödeme işlemleri aşağıdaki yöntemlerle yapılır.

Online Ödeme > Okula gelmeden de kredi kartı ile online olarak pesin/taksitli kayıt yapılabilir. Online ödeme için info@abcgurme.com.tr mail adresine talep iletmeniz halinde tarafınıza link gönderilir. 

Bankaya Havale/EFT ile ödeme > ABC Gurme hesaplarına havale/EFT yoluyla ödeme yapıp dekontu info@abcgurme.com.tr adresine göndererek kayıt yapılabilir. 

Kampüslerdeki Kayıt Masalarına Ödeme > Kampüslerde bulunan ABC Gurme kayıt masaları hizmete girdikten sonra okulların açılışına kadar açık kalacaktır.

Yemek kayıtlarının okulların açılışına kadar tamamlanması öğrencilerimizin yemek hizmetlerini düzenli alması açısından önem teşkil etmektedir. Kayıtların zamanında tamamlanması hususunda velilerimizin hassasiyet göstermesini rica ederiz.

Kredi kartı ile ödemelerde en fazla 9 taksit yapılır.

Kardeş öğrenci indirimi her bir kardeş için %5’tir. Kardeş indirimi her iki kardeşin de yemek hizmeti alması durumunda geçerlidir.

İPTAL ve İADE İŞLEMLERİ

Okuldan kayıt silinmesi durumu dışındaki tüm iade işlemlerinde %10 ücret kesintisi uygulanır.

Yemek zorunlu olmayan grup öğrencileri için iade talepleri ile ilgili olarak  31 Aralık tarihine kadar iade dilekçesinin okula teslim edilmesi gerekmektedir.

Yemek Hizmeti İptal Talep Formu doldurularak, her aybaşında İSTEK Okulları Genel Müdürlük değerlendirmesi ve onayı ile yapılır. Hesaplama, (Kayıt silinmesi dışında %10 kesinti ile)  talepte bulunulan ayın sonu itibariyle yapılır. Her aya ait iade listesine ait iadeler, takip eden ayın ilk haftasında yapılır. 31 Aralık itibari ile kayıt silinmesi haricinde iade işlemi alınmayacaktır.

Yemek ücreti MEB’in belirlemiş olduğu öğretim yılının tamamını kapsamaktadır. Bu dönemdeki gün sayısında oluşacak artış ya da azalışlar ücretlendirmede değişikliğe neden olmaz.

31 Aralık itibari ile kayıt silinmesi haricinde iade işlemi alınmayacaktır. Raporlu öğrencilerin sene başında Eylül ayı içerisinde raporlarını sisteme işletmeleri gerekmektedir.

Tüm faturalar aylık olarak öğrenci adına düzenlenerek e-fatura formatında gönderilir.

 

PANDEMİ süresince yemekhanelerde rutin HACCP ve Sağlık Bakanlığı pandemi kurallarına ilaveten alınacak önlemler;

-Kullan-at ekipmanların kullanılması (tabak, bardak, tuzluk vb.)

-Personelin günlük ateş ölçümlerinin yapılması

-Personelin maske ve siperlik kullanması 

-Personelin olası oluşabilecek COVİD-19 durumuna karşı ailelerinin takip edilmesi

-Mönülerde 70 derece üzerine çıkan pişirmeye uygun ürünler tercih edilmesi

-Çalışanlara yönelik Covid-19 sürecinde yapılması ve yapılmaması gerekenler ile ilgili eğitim verilmesi

-Mutfak (üretim) alanlarına ziyaretçi alınmaması

-Girişlerde el dezenfektanı bulundurulması

-Personelin çalışma esnasında kişisel koruyucu ekipman (eldiven, maske, siperlik vb.) kullanımına dikkat edilmesi

-Sıra bekleme alanlarında sosyal mesafe işaretlemeleri yapılması

-Yemekhanelerdeki oturma mesafelerinin sosyal mesafe kuralına göre oluşturulması

-Yemekhanelerde yeterli doğal (cam ve kapıların açılması) havalandırma işleminin yapılması

-Yemek servisi esnasında mönüdeki tüm ürünlerin görevlendirilen tek bir personel tarafından dağıtımının yapılması

-Ben Marie önüne pleksi siperlikler takılması

-Ben Marie’den yemek alımı sırasında öğrenci ve çalışanların maske kullanımına dikkat edilmesi

-Yemekhanelerde sosluk, tuzluk vb. ortak kullanımı sakıncalı ürünler yerine tek kullanımlık ürün kullanılması

-Yemek yiyenlerin, yemekhanelerde uzun süre kalmamalarının sağlanması

-Bulaşıkhanelerdeki makinaların su ısısının 80 derecenin üzerinde olmasına dikkat edilmesi

-Yemekhanelerin her kullanımından önce ve sonra gerekli dezenfektan ve sirkeli su ile masa ve sandalye temizliğinin yapılması

Yemek hizmetlerimizle ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.