ENERJİ KULÜBÜ

Enerji kulübünün amacı,

-Öğrencilerin mühendislik özelliklerini geliştirmek,

-Gerçek hayatta karşılaştıkları problemler karşısında çözümler bulmayı öğretmek,

-21. yüzyıl becerilerine ulaşmalarını sağlamak, sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek,

-Okul içerisinde ve okul çevresinde enerji tüketimini azaltacak yöntemler bulmak,

-Kaynakların verimli kullanımının öğretilmesini sağlayıp kişilik gelişimlerine yardım etmektir.

-Kulüp projeleri içerisinde yer alan rüzgar tribünü ve solar enerji panelleri yapımında aktif rol oynamalarını sağlayıp dizayn ve üretme yeteneklerini geliştirmek ve boş vakitlerini değerlendirebilecekleri, eğlenebilecekleri hobiler edinmelerini sağlayıp öğrencilerimizi sorumluluk sahibi bireyler yapmaktır.

YAPILACAK ETKİNLİKLER ve PROJELER:

*Okulumuzda ve çevremizde enerjinin doğru kullanılmasını sağlamak amaçlı pano ve broşürlerin hazırlanıp dağıtılması

*TÜBİTAK MAM gezisi

*Avcılar Elektrik Santrali gezisi

*Öğrencilerimizin üreteceği rüzgar tribünü yapımı

*Solar enerji paneli elektrik üretimi

 

                                                             ZEKA VE AKIL OYUNLARI KULÜBÜ

Eğlenceli matematik, strateji ve zekâ oyunları kulübü öğrencilerimizin zekâ ve strateji oyunları ile eğlenirken, zeka potansiyellerinin farkına varmalarını ve ayırt edebilme yeteneklerinin gelişimini amaçlamaktadır. Zekâ oyunları zihinleri açan, hızlı karar verme, matematiksel zekâlarını geliştirme gibi birçok kazanıma sahiptir. Ayrıca zekâ oyunları kişilerde çözüm odaklı ve algoritmik düşünme yeteneği ile bir probleme çözüm odaklı yaklaşım yapma becerisi de kazandırır.  Öğrencilerimize belirlenen oyunlar öğretilerek; onların ezberci zihinlerden uzaklaşıp, araştırmacı, planlı hareket eden, öngörüsü güçlü, çözüm üretme ve çok yönlü düşünme yeteneğini geliştirici bireyler olması hedeflenmektedir.  Ayrıca yapılan aktiviteler ile öğrencilerin, grup bilincinin farkına varmaları, etkili iletişim kurabilmeleri ve hızlı, pratik düşüne bilme yetenekleri geliştirilmektedir.

  • Sudoku
  • Dokuz taş
  • Labirent (koridor)
  • Abalone
  • Kenkodu
  • Amiral battı
  • Mangala
  • Reversi

Yapılması Planlanan Etkinlikler

  • Uluslararası Kanguru Matematik Sınavı
  • Matematik Olimpiyatları
  • Okul İçi Zekâ Oyunları Turnuvalar

                                                                                MAKER CLUB

Kulübümüz, maker kültürünün birlikte yapma, açık kaynak kod kullanma ve ucuza üretmek gibi kazanımlarını öğrencilerimizin içselleştirmesini hedefliyor. Kulübümüz, robotik ve kodlama eğitiminin geliştirdiği algoritmik düşünme ve problem çözme becerilerini daha büyük konseptte bir kültür olarak öğrencilerimize maker temasıyla aşılıyor.

Maker kültürü öğrencilerimizin hatalar yapmasını, yaptıkları hataları analiz etmelerini ve çözmeleri için belirli bir yol haritası oluşturmalarını ister. Üretimi destekleyen ve emeğin değerini yücelten bir anlayışıyla öğrencilerimizin kendi üretimlerini yapmalarını sağlıyoruz.

Kademe: 1.Sınıf öğrencilerimiz kayıt yaptırabilirler.

 

                                                                                  ROBOTIC CLUB

Robotik kitlerimizle desteklenen maker laboratuvarımızda öğrencilerimizin robotik ve kodlama eğitimi verilmektedir. 21.Yüzyıl öğrenen becerileri doğrultusunda öğrencilerimizin problem çözme becerisi desteklenerek algoritma oluşturma, koşullar ve döngüler öğretilmektedir. Öğrencilerimiz, belirli bir problemi çözmek için oluşturulan parkurlarda kendi algoritmalarıyla çözüme ulaşarak özgün tasarımlarını geliştirirler.

Kademe: 2.Sınıf öğrencilerimiz kayıt yaptırabilirler.

 

                                                                                 FLL JR. CLUB

Her yıl FIRST tarafından belirlenen, Türkiye’de Bilim Kahramanları Derneği’nin yürüttüğü FIRT LEGO League Fuarları düzenlenir. Bu fuarlarda belirlenen tema üzerinden öğrenciler proje maketlerini sergilerler.

İSTEK Okulları olarak her yıl katıldığımız FIRST LEGO League Junior Fuarlarında öğrencilerimizin oluşturdukları projeyi sergilemelerini sağlıyoruz.  Belirlenen tema etrafında hazırlanan projeyle öğrencilerimiz organizasyon jürilerine sunumlar yapıp, diğer okulların projeleri hakkında bilgi edinirler.

2017-2018 Eğitim ve öğretim yılında ilkokul robotik takımımızla katıldığımız fuardan “En İyi Makine” ödülünü kazanmıştık. Bu yıl, kulübümüzde oluşturacağımız ilkokul robotik takımımız fuarlara katılım göstereceğiz.

Kademe: 3.Sınıf öğrencilerimiz kayıt yaptırabilirler.

 

                                                                         3D MODELLING AND DESIGN CLUB

Öğrencilerimize üç boyutlu tasarım ortamları tanıtılıp, 3D yazıcılarda ürünlerini yaratma fırsatı sunuyoruz. Ayrıca bir dönem boyunca Photoshop eğitimi alan öğrencilerimiz, çalışmalarını okul web sitesinde, sergilerde ve sosyal farkındalık yaratacakları ortamlarda paylaşıyorlar. Bu sayede öğrencilerimizin tasarım odaklı düşünme kavramı üzerinde çalışmalarını sağlıyoruz.

Kademe: 4.Sınıf öğrencilerimiz kayıt yaptırabilirler.