İSTEK BARIŞ ANAOKULU VE İSTEK BARIŞ İLKOKULU MİSYON BİLDİRGESİ
İSTEK Okulları olarak misyonumuz; öğrencilerimize Atatürk ilke ve inkılapları ışığında bir eğitim sunarak, onların Türkiye’nin geleceğinde ve Dünya genelinde olumlu etkileri olacak, bilimsel sorgulamaya, evrensel değerlere, kültürlerarası anlayışa ve hayat boyu öğrenmeye bağlı başarılı bireyler olmalarını sağlamaktır.
İSTEK BARIŞ PRESCHOOL AND PRIMARY SCHOOL MISSION STATEMENT
Our mission at ISTEK Schools, mindful of the renaissance started by Atatürk, is to educate our students to become successful individuals committed to scientific inquiry, universal values, intercultural understanding and life-long learning who will have a positive impact on the future of Turkey and the World at large.
ULUSLARARASI BAKALORYA (IB) MİSYON BİLDİRGESİ
Uluslararası Bakalorya, kültürler arası anlayış ve saygı yoluyla daha iyi ve daha huzurlu bir dünya yaratmaya yardımcı olan sorgulayan, bilgili ve duyarlı gençler yetiştirmeyi amaçlar. Bu amaçla, organizasyon, zorlu uluslararası eğitim ve titiz ölçme-değerlendirme programları geliştirmek için okullarla, hükümetlerle ve uluslararası kuruluşlarla çalışır. Bu programlar, dünyadaki tüm öğrencileri, farklılıkları ile birlikte başkalarının da haklı olabileceğini anlayan etkin, sevecen ve yaşam boyu öğrenen kişiler olmaya teşvik eder.
INTERNATIONAL BACCALAUREATE (IB) MISSION STATEMENT
The International Baccalaureate® aims to develop inquiring, knowledgeable and caring young people who help to create a better and more peaceful world through intercultural understanding and respect. To this end the organization works with schools, governments and international organizations to develop challenging programmes of international education and rigorous assessment. These programmes encourage students across the world to become active, compassionate and lifelong learners who understand that other people, with their differences, can also be right.
Uluslararası Bakalorya (Internatıonal Baccalaureate - IB)
IB (Uluslararası Bakalorya) kültürlerarası anlayış ve saygı yoluyla daha iyi, daha barışçıl bir dünya yaratılmasına yardımcı olan sorgulayan, bilgili ve duyarlı genç insanların gelişimini hedefler.
Bunu gerçekleştirmek için IB; okullar, hükümetler ve uluslararası kuruluşlar ile çalışarak, uluslararası eğitimi esas alarak, öğrencinin gelişimini çok yönlü değerlendiren ve potansiyelini en iyi şekilde kullanmasına fırsat veren programlar geliştirir. Bu programlar; dünyanın her yerinde öğrencileri diğer insanların farklılıklarına rağmen haklı olabileceklerini anlayan aktif, sevgi dolu ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmaya teşvik eder.
IB tarafından geliştirilen eğitim programlarını uygulayan okulların amacı, tüm insanlığın ve paylaştığımız gezegenin farkında olarak daha iyi ve daha huzurlu bir dünya yaratmaya yardımcı olan uluslararası zihniyete sahip insanlar yetiştirmektir.
Uluslararası Bakalorya ve geliştirdiği programlarla ilgili bilgilendirici videoya aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
http://www.ibo.org/digital-toolkit/materials-in-other-languages/
Okulumuzda İlk Yıllar Programı (Prımary Years Programme-Pyp)
PYP (İlk Yıllar Programı) , 3-12 yaş grubundaki öğrencilerin akademik, sosyal, fiziksel, duygusal ve kültürel açılardan gelişmesini amaçlamaktadır. PYP, öğrencilerin neler öğrenmesi gerektiği, öğretim yöntemleri ve değerlendirme stratejileri hakkında yol gösteren uluslararası bir müfredat modelini temel alan bir eğitim ve öğretim yaklaşımıdır.
Okulumuzda Milli Eğitim Programı PYP çatısı altında eksiksiz olarak uygulanmaktadır. Tüm üniteler, alanlar-arası geçişler içeren bir sorgulama bağlamı içerisinde ele alınır. Bu disiplinler üstü sorgulama programıyla öğrenilenler bir araya getirilir ve çocukların okul dışındaki hayatla bağlantılar kurmaları sağlanır.
PYP, çocuğun yalnızca sınıf içinde değil, dış dünyada da değişik ortamlarda öğrenmeye devam ettiği düşüncesinden yola çıkarak, bireyin bütünsel gelişimi üzerine odaklanmıştır. Çocuğun akademik, sosyal, kültürel ve duygusal ihtiyaçlarına yönelik bir öğretim çatısı oluşturmuştur.
PYP, bilginin tek başına yeterli olmadığını, bunun yanında uygun kavramların ve becerilerin de geliştirilmesi gerektiğini açıkça belirtmektedir. PYP, temel bilgi ve becerileri edinme, kavramsal anlayışı geliştirme ve sorumlu eylemlerde bulunma açısından bir denge oluşturmaya çalışır.
Üniteler ve üniteler dışında işlenen konular, çocukların bilgiyi ezberleyerek öğrenmesi yerine sorgulayarak anlaması hedeflenerek işlenir.
İSTEK BARIŞ ANAOKULU VE İLKOKULUNUN PYP YOLCULUĞU
Okulumuz IB PYP öğretim programını, 2008 yılında aday okul olarak uygulamaya başlamıştır. 2012 yılında IB Dünya Okulu statüsüyle yetkilendirilmiştir. 1. Program değerlendirme ziyareti 2014-2015 eğitim öğretim yılında gerçekleşmiştir. 2. Program değerlendirme ziyareti 2020 - 2021 eğitim öğretim yılında gerçekleşmiştir. 3. Program değerlendirme ziyareti 2025 - 2026 eğitim öğretim yılında gerçekleşecektir. Okulumuz beşer yıllık döngülerde denetimden değerlendirme ziyaretleri geçirmeye devam edecektir. Okulumuzun sayfasına bağlantıdan ulaşabilirsiniz. https://www.ibo.org/school/
İSTEK BARIŞ SCHOOLS PYP JOURNEY
Our school began implementing the IB PYP curriculum as a candidate school in 2008. It was authorised as an IB World School in 2012. The first programme evaluation visit took place during the 2014–2015 academic year. The second programme evaluation visit took place during the 2020–2021 academic year. The third programme evaluation visit will take place during the 2025–2026 academic year. Our school will continue to undergo evaluation visits every five years. You can access our school's page via the link. https://www.ibo.org/school/
2025-2026 İSTEK Barış Anaokulu ve İlkokulu PYP Veli Bilgilendirme Kitapçığı için Tıklayınız...
2025-2026 İSTEK Barış Schools Parent Information Booklet Click...
İSTEK Barış Anaokulu ve İlkokulu Politika Belgeleri için Tıklayınız...
Click for İSTEK Barış Schools Policy Documents Click...
İSTEK Barış Anaokulu ve İlkokulu Sorgulama Programı için Tıklayınız...
İSTEK Barış Schools Programme of Inquiry Click...