İSTEK Semiha Şakir Okulları

Beden Eğitimi

Yüzme

Çocukların ve gençlerin hem fiziksel hem de ruhsal gelişimi için olumlu katkı sağlayan, ömür boyu sürdürebilecek bir spor alışkanlığı kazandırmak için de yapılacak en iyi aktivitelerden biri.

Fiziksel gelişim; çocukların ve gençlerin duygusal gelişimlerinin de bir parçası olarak gösteriliyor. Bu nedenle egzersiz çocukların bedensel olduğu kadar zihinsel gelişimi için de önem taşıyor. Düzenli olarak spor yapan çocuklarda öğrenme kapasitesi ve kendine güven duygusu olumlu etkileniyor "Yüzme, tüm vücudu kullanmayı gerektirdiğinden, kardiyovasküler dayanıklılık, kas gücü ve esnekliği aynı anda kazandıran birkaç spordan biri. Bu nedenle çocukların gelişimine çok önemli katkı sağlıyor,

Bizler yüzme derslerimizde nefes çalışmalarından başlayarak öğrencilerimize temel yüzme eğitimi vermekteyiz. Temel eğitimi alan ve yeteneği olan öğrencilerimiz öğretmenlerimizle beraber okul takım antrenmanlarına katılarak okulumuzu çeşitli yarışlarda temsil etmektedirler.

Jimnastik

Bir çocuk minimum 3 yaşında jimnastik sporuna başlayabilir. Yalnız bu başlangıç yaşı, çocuğun komut almasına, karakter özelliklerine göre değişiklik göstermektedir.

Jimnastik hem kız hem de erkek çocuklara hitap eden fiziki ve ruhsal gelişimi sağlayan özellikle başlama yaşı 3 yaş olduğu için tüm sporların öncesinde yer alabilen, tüm çocuklara yönelik olimpik bir branştır.

 Jimnastik çocuklar üzerinde fiziki gelişimi sağlarken aynı zamanda da estetik bir görüntüye sahip olmalarını, boylarına göre kilo ve vücut kas kitlelerini dengelemelerini sağlamaktadır. Jimnastik branşı tüm spor branşlarının temelini oluşturur. Bu temel eğitimi almış olan çocuklar ileride branş değişikliği yaptıklarında dahi, herhangi bir bireysel veya takım sporuna bir adım önde başlayacaklardır.

Bizler jimnastik aktivitelerimizde öncelikle öğrencilerimizin; denge, kuvvet, çabukluk, esneklik, el-göz / sinir-kas koordinasyonu, kontrol ve bedenini bilinçli bir şekilde kullanabilme yeteneği kazandırmak için çalışmalar yapmaktayız.

 

Görsel Sanatlar

Görsel sanatlar dersi, öğrencilerimizin sanat hakkında bilgi sahibi olması, geleneksel ve çağdaş yöntemleri kullanarak özgün çalışmalar yapmasını ve sanat eğitimi uygulamaları yoluyla estetik bir duyarlılık kazanmasını amaç edinir.

Sanat Atölyesi

Kendilerini sanat yoluyla ifade eden öğrencilerimiz bu tekniklerle yaratıcılıklarını da geliştirmiş olurlar.

İstek Semiha Şakir Okulları olarak, Görsel sanat kültürünü elde etmiş, çevreye saygılı, hoşgörülü ve estetik duyarlılığı kazanmış bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.

Sanata ilgi duyan, farklı teknik ve malzemeleri öğrenmek isteyen her öğrenciye açık bir atölyedir.

Sanatçı ve dönem incelemeleri yaparak estetik bakış açısı kazandırmayı hedeflerken aynı zamanda öğrencilerin sanat tarihini daha yakından takip edebilmelerine olanak sağlar.

Atık malzemeleri bambaşka sanat eserlerine dönüştürebileceklerini fark eden öğrenciler;

Karakalem, sulu boya, akrilik çalışmaları gibi engin bir yelpazeden bakarak farklı teknikleri uygulama ve yorumlama fırsatı bulurlar.

 

Müzik

Müzik Bölümü 2018-2019 eğitim öğretim hedeflerimiz: Öncelikle kendi kültürünü, geleneklerini müzik ve sanat akımlarını içselleştirip, farklı kültürler hakkında bilgi sahibi evrensel bireyler yetiştirmek.

Müzik Derslerinde İşleyiş: Belirli gün ve haftalarda ülkemizin birlik ve beraberliğini güçlendiren Ulusal Marşlarımızın öğretilmesi, solfej, beden perküsyonu ve temel müzik bilgisi içeren çeşitli ses egzersizleri ile diyafram nefesini etkin kullanan, ritim duygusunu geliştiren çalışmalar eşliğinde, öğrenci odaklı eğitim anlayışını benimseyen içerikte müzik derslerinin işlenmesi.

Orkestra Etkinliğinde İşleyiş: Türk Müziği, enstrümanları ve (7/4lük 9/8lik gibi aksak Türk müziğine özgü) ritim kalıplarının öğrenilmesi. Dünya müzik tarzları (jazz,funk,soul,pop,rock vb.)fikir sahibi, öğrenci ve öğretmenler eşliğinde icra edilmesi.

Keman Etkinliğinde İşleyiş: Keman ve Arşe tutuş teknikleri.Solfej destekli,gam,arpej ve çeşitli egzersizler eşliğin de Ömer Can ve Suzuki Keman Methodu ağırlıklı Keman dersinin işlenmesi.

Koro Etkinliğinde İşleyiş: Birlikte güzel ve güçlü olunacağını anlayabilmek için yaptığımız Koro etkinliğimizde tek sesin güzelliği yanında birçok sesin ortak şarkısının güzelliğini, disiplinini ve uyumunu fark ediyoruz.

Müzik Etkinliğinde İşleyiş: Çocuklarımız hayatla başedebilsin diye, rengarenk kanatlar takınıp, yaptıkları yapacakları her işe güzellik katsınlar diye, müzik eğitimi veriyoruz. Şarkılarla güçlensinler, dünyayı anlasınlar diye... Besteler, ezgiler, çalgılar ve dünyamıza güzel bakabilsinler, içlerinde şarkılar tükenmesin diye müzikle güzelleştiriyoruz, çocuklarımızı. Çünkü müzik, dünyayı döndürmek demek, dünyamıza dünyalar katmak demek...