İSTEK Kaşgarlı Mahmut Okulları

Yabancı Diller (İngilizce)

CAMBRIDGE ENGLISH PEN FRIENDS PROJESİ

Cambridge English Penfriends, Cambridge Üniversitesinin tüm dünyada İngilizce öğrenenleri Sbuluşturma amaçlı bir sosyal paylaşım projesidir. Bu platformda öğrencilerimiz, belirlenen tema eşliğinde resimler yaparak kartlar hazırlarlar ve bu kartlar University of Cambridge Esol'un resmi sayfasında yayınlanır. Yaptıkları resimler, dünyadaki bütün okulların katıldığı bu platformda oylamaya sunulur. Bu şekilde okul ortaklığı sağlanır ve ortak okuldan öğrencilerle kart değişimleri yapılır. Cambridge English Penfriends Proje Yarışması ile çocuklarımız dünya çapındaki akranlarıyla bağlantı kurarak İngilizce öğrenmeleri için heyecan verici bir projeye adım atmış olurlar ve uluslararası geçerliliği olan bir projede yer alma fırsatını yakalarlar.

 E-TWINNING

eTwinning, Avrupa ülkelerindeki müdür, öğretmen ve öğrencilerin iletişim kurmasını, işbirliği yapmasını, projeler geliştirmesini ve paylaşmasını sağlayan uluslararası bir platformdur.  eTwinning portalı (www.etwinning.net) ana toplanma noktası ve çalışma alanıdır. 2005 yılında Avrupa Komisyonunun eöğrenme programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2007 yılından bu yana Yaşam Boyu Öğrenme Programına sıkı bir şekilde entegre edilmiştir. 2009 yılından beri Türkiye’ nin de içinde olduğu bu platformda İSTEK  Özel Kaşgarlı Mahmut İlkokulu olarak 2010 yılından beri projeler üretmekteyiz.   

SKYPE IN THE CLASSROOM

Skype in the classroom, öğretmen ve öğrencilerin Skype programını kullanarak bilgi paylaşımında bulunmalarını sağlayan bir platformdur. Bu program sayesinde öğrenciler ortak ders işleyebilir, sunumlar yapabilir ve kültürel etkileşimde bulunabilirler. Aynı zamanda öğretmenler mesleki gelişimleri için de bu programdan yararlanabilirler. https://education.skype.com/ bu platformun  adresidir. İSTEK Özel Kaşgarlı Mahmut İlkokulu olarak 2012-2013 Eğitim Öğretim yılından beri bu platformun bir parçasıyız.    

        

ASSISTANT OF THE WEEK

İngilizce’nin ders ile sınırlı kalmadığı, sınıf dışı ortamların ve ev ortamının etkin bir şekilde değerlendirilerek günlük hayatın bir parçası haline geldiği uygulamalar öğrencilerimizin yaş özelliklerine göre, görev tanımları, uygulama alanları, sorumlulukları, bu sorumluluklarla ilgili beklentiler ve somut ürünleri yönünden farklılık göstermektedir.   Bu uygulama ile öğrencilerimiz sosyal açıdan; özgüven, sorumluluk bilinci, iletişim becerisi gibi pek çok kazanım elde ederler. “YARDIMCI ÖĞRETMEN” olarak seçilen öğrenciler hem arkadaşlarına destek olurlar, hem de haftalık olarak belirlenen görev tanımları doğrultusunda sınıf arkadaşlarıyla paylaşımda bulunurlar. Ders içinde gösterilen tutum ve davranışlara göre öğrencimiz haftanın minik yardımcısı seçilir. Seçilen öğrenci haftanın her günü için tanımlanmış görevleri uygularken ev ve okul ortamı arasındaki bağı güçlendirecek bu çalışmalara aktif katılım gösterir.

 

SULTANAHMET TURİST REHBERLİĞİ SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

İSTEK Kaşgarlı Mahmut Anadolu Lisesi Hazırlık sınıfı öğrencileri her yıl  Nisan ayında Sultanahmet Turist Rehberliği Sosyal Sorumluluk Projesini gerçekleştirirler. Ayasofya, Hipodrom ve Sultanahmet Cami ile ilgili broşürler hazırlayan ve bilgileri ezberleyen gruplar  Nisan ayında belirlenen bir günde İngilizce öğretmenleri eşliğinde turistlere bilgiler verir, onlara anketler yaparlar. Öğrencilerimiz turist rehberliği aktivitesi sırasında hem sınıfta öğrendikleri İngilizce’yi doğal ortamda kullanma imkanı bulur, hem de ülkemizi ziyarete gelen turistleri tarihi hazinelerimiz hakkında bilgilendirirler.

 

TRINITY SINAVI

Hazırlık sınıflarımız her yıl Uluslararası geçerliliği olan Trinity sınavına girerler. Portfolyo, yazılı sınav ve sözlü sınav olarak üç aşamadan oluşan sınava gerek ders içi gerekse ders dışı kurslarla hazırlanan öğrencilerimiz, Nisan ayında yazılı sınava girer, Mayıs ayında ise Trinity kurumundan gelen yetkili kişiler tarafından sözlü sınava alındılar. Yıl boyunca hazırlanan portfolyoların da notlandırıldığı bu sınav maratonu yorucu, bir o kadar da keyifli ve başarılı geçti.

 

CAMBRIDGE ESOL SINAVLARI

Cambridge ESOL (English for Speakers of Other Languages) Sınavları 7 yaş grubundaki çocuklardan başlayarak, eğitim kurumlarındaki öğrencilerin ve uluslararası şirketlerde çalışanların, doğru İngilizce becerilerini doğru seviyede kullanıp kullanmadıklarını test eder ve bunu sertifikalandırır. Cambridge Üniversitesi’nin bir kuruluşu olan Cambridge ESOL sertifikaları başarı ve ödül demektir. Dünya çapında binlerce eğitim organizasyonu ve eğitimciler nezdinde geçerliliğe sahiptir. Her yıl Mayıs ayında İstek Vakfının 5. Sınıf öğrencilerine ücretsiz girme imkanı sunduğu sınavlara tüm seviyelerden öğrencilerimiz gönüllü de katılabilmektedir.

 

İNGİLİZCE KISA TANITIM FİLMİ YARIŞMASI

Bu yıl İSTEK Kaşgarlı Mahmut Anadolu Lisesi olarak 3. sünü gerçekleştireceğimiz İstanbul İli Liselerarası İngilizce Kısa Tanıtım Filmi Yarışması her yıl farklı liselerin katılımcılarını biraraya getirmektedir. İlk yarışmada “Beyoğlu” ve geçen sene ikincisini gerçekleştirdiğimiz yarışmamızda “Sultanahmet” konusunu işleyen öğrencilerimiz bu yıl “Hoşgörünün  Batmayan Güneşi: Mevlana” konusu ile yarışmamıza renk verecekler. Mayıs ayında gerçekleştirdiğimiz ödül törenine İlçe Milli Eğitim Müdürümüz ve şube müdürlerimiz de katılmaktadır.

 

2015-2016 AUTOBAHN  (Goethe Institut) ALMANYAYI YAKINDAN TANIYORUZ

 

2015-2016 Eğitim Öğretim Yılında İstek Kaşgarlı Mahmut okulumuzda Alman Kültür Derneği ( Goethe Institut ) ‘’ Autobahn ’’ adı altında bir etkinlik düzenlenmiştir. Bu etkinliğe tüm altıncı sınıflarımız katılmıştır. Etkinliğin amacı; öğrencilerimizin Almanca’yı sadece kelime ezberleyerek değil, aynı zamanda Alman Kültürünü tanıyarak öğrenmesidir. Etkinlik kapalı spor salonumuzda gerçekleştirilmiştir. Spor salonu içeresinde belirli bölgelere Almanya sınırları içerisinde bulunan şehir istasyonları kurulmaktadır. Oyunun amacı; kurulmuş istasyonlardaki gerekli ipuçları ile o şehirlerin en belirgin özelliklerine göre öğrenciler tarafından bulunmasıdır. Bazı istasyonlarda öğrenciler bulmacaları çözüp cevapları bulmaya çalışırken, diğer istasyonlarda ise öğrenciler koklayarak ve dokunarak Alman ürünlerini tanımaya çalışmışlardır. Grupların, oyun süresince bir pasaportu olmakla birlikte amaçları şehirlerarası istasyonlar içerisinde en çok km yapabilmek ve ödülleri kazanabilmektir. Yarışmanın sonunda en iyi üç gruba ödülleri takdim edilmektedir.

 

Beyoğlu’nda Avrupa İzleri / Europäische Spuren in Istanbul

İSTEK Kaşgarlı Mahmut Anadolu Lisesi, Alman Kültür Derneği ( Goethe Institut ) ‘’ile   15 Mayıs günü Alman Kültür Merkezinin düzenlediği  “EuropäischeSpuren in Beyoğlu” projesini 9.sınıf öğrencilerimiz ve  Almanca öğretmenimiz rehberliğinde her yıl gerçekleştirilmektedir. Bu etkinlik kapsamında öğrencilerimizle Tünel Meydanı’ndan başlayarak Galatasaray üzerinden modern İstanbul’un merkezi Taksim Meydanı’na kadar uzanan bir turu tamamlarlar.

Öğrenciler, iki saat içinde, toplam 16 Avrupai noktaya ilişkin soruların olabildiğince fazlasını yanıtlamaya çalışmaktadırlar. Tur bitiminde en fazla soruyu yanıtlamış olan gruplarımız Alman Kültür Merkezinde çeşitli  hediyelerle ödüllendirilirler. 9. sınıf öğrencilerimiz etkinlik süresince büyük keyif alarak ve aynı zamanda Beyoğlu semti ve Alman kültürü hakkında daha önce hiç öğrenmedikleri yeni ve ilginç bilgiler edinmişlerdir.

Beyoğlu’nda  “Avrupai İzlere “ yönelik ilginç sorulardan oluşan keşif turu Alman Kültür Enstitüsü (Goethe Institut) Merkezinde başlayıp yine orada son bulmaktadır.

 

İstanbul Beyoğlu'nda Alman İzleri/ Stadtrallye Deutsche Spuren in Istanbul-Beyoğlu

Almanca dersinizi ilginç, öğretici ve hızlı bir keşif turuyla birleştirmek amacıyla "İstanbul Beyoğlu'nda Alman İzleri" Projesinde her yıl yer almaktayız. Proje Öğrencilerimizin alman dilini yaşayarak öğrenmesini sağlamaktadır. 9 sınıf öğrencilerimiz Goethe-Enstitüsünün düzenlediği “İstanbul Beyoğlu’nda Alman İzleri - Die Stadtrally ” keşif turu etkinliğine katılmaktadırlar. Amacımız, öğrencilerimizin dil becerilerini geliştirerek, diğer kültürlerin anlayışını kavramalarını sağlamak, entellektüel ve profesyonel ufuklarını genişletmektir.

Bu ilginç ve öğretici etkinlik Goethe-Enstitüsünde başlayıp yine aynı noktada biter. Öğrencilerimiz işe ilk olarak enstitü kütüphanesini tanımakla başlarlar. Daha sonra turumuz Beyoğlu sokaklarında “Beyoğlu’nda Alman izleri” başlığı altında ilginç sorularla devam etmektedir.1. aşama da her grup kütüphane içinde internetten yararlanarak soruların cevaplarını bulmaya çalışırlar. 2. Aşama da ise Alman Kültür binası içinde kendilerine verilen formlardaki soruların cevaplarını keyifli bir şekilde ararlar. 3. aşama olarak, İstiklal caddesinde bulunan “Alman Kitapevi, Alman Lisesi, Avusturya Fırını, Alman Kasabı…” ile ilgili soruların yanıtlarını ellerindeki yönergeleri kullanarak ve keşif turuna çıkarak bulurlar. “Die Stadtrally”, öğrenciler için ilginç ve yararlı bir almanca dersi gerçekleştirmiş oluruz. Kazanan grup, enstitü tarafından bir armağanla ödüllendirilir.