Zor çocuklar ile iletişimde sınıf yönetimi

Zor çocuklar ile iletişimde sınıf yönetimi

Zor çocuklar ile iletişimde sınıf yönetimi
 
İSTEK Okulları sınıf öğretmenleri ve rehber öğretmenler, 6 Ocak 2018 Cumartesi günü, Sınıf Yönetimi ve Zor Çocuklar konulu bir eğitime katıldı.
Prof. Dr. Münire Erden’in verdiği eğitimde, sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar, öğrenci davranışları, öğrenci davranışlarını etkileyen sınıf dışı etmenler, sınıf içi etkileşim ve iletişim, sınıfta fiziksel ortamın düzenlenmesi, kurallar geliştirme ve uygulama, zamanı ve öğretimi yönetme becerileri, olumsuz davranışların durdurulması, olumsuz davranışların değiştirilmesi gibi konular ele alındı. 
Eğitime katılan öğretmenler, bu eğitim sayesinde zor öğrencinin ebeveyni olma, zor öğrencilerin ebeveyn ilişkilerine yönelik iletişim kurma konularına daha empatik yaklaşma yönünde farkındalıklarının arttığını söyledi.
 
İSTEK Atanur Oğuz İlkokul Müdürü Ezgi Taştekin Ağuş: “Zor çocuklar, haksızlığa daha sık uğradıklarını düşünüyorlar ve inat etme noktasında dürtülerinin getirdiği davranışı tekrarlıyorlar. (vurma, bağırma, dağıtma, kırma ...vb). Bu, sınıf ortamında karşılaşılmak istenmese de zor çocuklarla en sık karşılaşılan durum oluyor. Aldığımız bu eğitim, daha önceki bilgilerimizi pekiştirdi ve sınıf yönetimi konusunda bize yeni bakış açıları kazandırdı. ” dedi.
 
Prof. Dr. Münire Erden kimdir?
1979 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyoloji Bölümünden mezun oldu. 1984 yılında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde, “Eğitim Programları ve Öğretim” dalında Doktora derecesi aldı. 1997 yılında Hacettepe Üniversitesinde aynı alanda Profesörlük unvanını aldıktan sonra, aynı yıl Yıldız Teknik Üniversitesine geçti. Bu üniversitede, Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanlığı ve kurucusu olduğu Eğitim Fakültesi Dekanlığı görevlerini yürüttü.  Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Eğitim Bilimlerine Giriş, Sınıf Yönetimi, Eğitim Psikolojisi, Öğrenme Stilleri, Okula Uyum Sağlayamayan Farklı Çocuklar isimli kitapları; ulusal ve uluslararası çeşitli dergilerde yayımlandı, aynı zamanda çok sayıda bilimsel makalesi bulunmaktadır. 2011 yılından itibaren tüm meslek yaşantısında ilgi duyduğu Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu/ Disleksi/ öğrenme güçlüğü olan çocuklarla ilgileniyor.